Våra köpvillkor
Ring oss gärna! (se tider)
0304-661181
För alla ärenden eller ärenden efter angivna telefontider, maila oss på:
kontakt@wbsweden.se
Vi nås lättast på telefon under dessa tider
M-F: 11:00–16:00
Adress
Bräckeliden 61
471 72 Hjälteby
Köpvillkor
- Om Wild Boar Sweden AB
- Företagets bolagsnamn är Wild Boar Sweden AB
- Företaget har sitt säte på Tjörn. Företagets postadress är Bräckeliden 61, 471 72 Hjälteby.
- Företagets organisationsnummer är 559203-1834
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett e-postmeddelande till kontakt@wbsweden.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning & Leverans
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- OBS! Fodertunnor & Åtelställningar hämtas på plats. Kan få hemkörning mot kostnad, kontakta oss för pris. Även inskjutning och montering sker på plats.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post kontakt@wbsweden.se.
- Leverans
- Våra normala leveranstider är 5-14 dagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på tisdagen efter. - OBS! reservation för ev längre pga senare leveranser ifrån både leverantörer och posten pga pandemin.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kontakt@wbsweden.se.
- Varor som inte finns i lager har ALLTID längre leveranstid, kontakta oss via e-post om ni undrar över en specifik varas leveranstid som är restnoterad innan ni beställer om ni vill veta exakt när vi kan leverera varan till er.
- Om du inte har hämtat ut ditt paket så kommer vi debitera dig en avgift på 500 kr, faktura kommer till din adress efter att vi återfått paketet i retur.
- Observera att alla varor kanske inte finns i lager. Åker du långväga för att hämta/köpa en specifik vara så ber vi dig kontakta oss först så varan finns hemma.
- Individuell prissättning vid hemleverans till kund, kontakta alltid oss på kontakt@wbsweden.se innan du lägger din beställning om du önskar få din vara hemlevererad. Detta för att vi ska kunna ge dig ett exakt pris för din hemleverans.
Priser & Ångerrätt
- Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att ångerrätten inte gäller de varor som har en plombering och som du brutit plomberingen på. Ångerrätten gäller heller inte specialbeställda varor. Man kan ladda ner en “Ångerblankett” på Konsumentverkets sida, eller klicka här. Skulle länken inte fungera finns blanketten att leta upp hos Konsumentverket.
- Vill du returnera varor efter det att ångerrätten upphört att gälla måste varan fortfarande vara oanvänd, dock kommer vi att dra av en kostnad på 20%, detta då varan kommer att betraktas som begagnad när den returneras till oss och inte säljas till fullpris. Du kan endast returnera varor efter ångerperiodens slut efter att ha fått skriftligt godkännande av oss.5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@wbsweden.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. I de fall förpackningen är skadad kommer vi att dra av en kostnad på återbetalningen.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
- Vi kommer inte att lösa ut varor mot postförskott.5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Reklamation och klagomål
- Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Vid retur av vara så tar vi ut en avgift på 79 kr.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, dock senast inom tre dagar efter att du mottagit varan.
- Vad gäller garanti på lämnar vi tre års garanti på Yukon samt Pulsar. Garantin gäller första ägaren till produkten, den följer inte produkten om den säljs vidare. Kvittot med serienummer på produkten samt kundens namn gäller som garantibevis. Vissa av Yukon produkter har tio års garanti, detta står på de produkter som det gäller, står inget är det tre år som gäller. Garanti på uppladdningsbara batterier från Pulsar är ett år
- I de fall du köper en vara på utförsäljning lämnar vi vanligen ingen garanti, detta om vi inte specifikt anger detta.
- Garanti på övriga produkter är ett år, observera att detta inte gäller förbrukningsvaror så som batterier mm
- Returnerade varor som belagts med avgift kommer inte att hämtas ut.
- Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras direkt till kontakt@wbsweden.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- I de fall vi inte hittar något fel på varan kommer vi att debitera kunden den faktiska kostnaden för felsökning. I de fall vi provskjuter produkter kommer då kunden även att få stå för denna kostnad om det visar sig inte vara fel på produkten.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Vid reparation gällande produkter som har utgått ur vårt sortiment kan reparationstiden bli längre än vanligt.
Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgiftslagen
- Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag

Peter Karlsson - Wild Boar Sweden AB
Är Ägaren samt även den enormt drivna Entreprenören som ständigt gör allt och lite till för att ta sitt företagande till nya höjder. Han besitter dessutom massor med värdefull kunskap i mängder gällande allt kring jakt och viltvård. Vilket alla kunder är enormt glada över att få ta del av!
Undrar du över något specifikt eller kanske har du ett önskemål om vad du skulle vilja se för produkter här i shopen?
Tveka då absolut inte över att höra av dig till honom via mail eller telefon!
//Team Wild Boar Sweden AB
7 snabba och vanliga frågor
Med ägaren Peter Karlsson!
Vilket sikte är det bästa?
Inom nattjakt rekommenderar jag infiray Rico RH 50. Ett bra sikte för pysch och vakjakt är Yukon jaeger 3-12×56.
Bästa fodret för vildsvin?
Majs och ärtor.
Vad ska man tänka på när man ska bygga upp en åtel?
Lägg gärna åteln i en dalgång, där det helst finns lite tätare skog i omgivningen. Tänk på att placera åtelkojan lite högre för att få bra kulfång. Avståndet mellan koja/torn till åtel bör vara mellan 30-60 meter.
Hur långt avstånd ska man skjuta in på?
Med mörkersikte ca 50 meter, då merparten av jägare brukar sitta på åtel. Givetvis bra att testa på 80 m med för att se hur kulbanan beter sig.
Hur tar jag tillvara på djuret?
Det mest hygieniska är att ta ur djuret i ett slakteri. På sommaren gäller det att ta vara på djuret så fort som möjligt då värmen kan ställa till det. Sedan skall djuret hängas i ett svalt utrymme i 40 dygnsgrader.
Fördelar att hänga med eller utan päls?
Jag hänger alltid med päls pga att jag upplever att köttet behåller sin fuktighet och bättre kvalitet på köttet. Om du flår djuret innan du hänger in det i kylrum får du en torrare yta om du inte har rätt luftfuktighet. Djuret är alltid enklare att flå när det är varmt.
Finns det möjlighet att få hjälp med inskjutning?
Absolut, kontakta oss för bokning eller guidning via telefon.
Bra att veta om
Frakt och Leverans

Raportera skadad vara
Ta kort på den skadade varan och kontakta oss omgående, senast inom 24 timmar från att du mottagit den.
Returnera en vara
förpackningen Får ej vara bruten! vid fel i leverans kontakta oss omgårende! Kontakta oss alltid vid retur. En retur avgift tillkommer på 79 kr
Följ din order
Vi skickar med spårbart.
så snart vi har skickat din order så kommer du få ett spårningsnummer via mail.